Založ si blog

otazka zvieracieho totemu: sova = mudrost ?

SOVA ma pre cloveka predstavovat mudrost ako symbol a vzor, preco? ako? naozaj?

ako si clovek sovu zobrazuje v ludovej tvorivosti? chape ju ako mudrost?, naprikald:

 

Išla sova na tanec
vyfintená veľmi
pratala sa poza pec
pratala sa dvermi.

Keď ju vrabec uvidel
hneď ho svrbí nôžka
poď sovička na tanec
skočíme si troška.

Tančil vrabec strapatý
tance samé nové
postúpal on na palec
milej pani sove.

Pozor vrabček pozor daj
ak sa bojíš búrky
nestúpaj mi na päty
ani na pazúrky.

Naľakal sa tanečník
že mu zlomí kosti
nik už sovu nepojal
od tej mrzutosti.

 

kde je tu ta sovia mudrost? detom podavame obraz sovy ako hlupane, namyslenej a agresivnej, nevaziacej si co ma a neschopnej sa tesit z pritomneho okamziku a tak nakoniec skonci bez tanecnikov.

Staci si v detsve takuto pesnicku zaspievat alebo pocut zoparkrat a clovek stratil sovu ako symbol mudrosti.

 

Preco toto detom robime?, preco toto pripustime?

 

Ake je to potom zriedkave, ked si dospelak nakresli sovu do svojho zvieracieho totemu alebo ked si zavesi drevenu sochu sovy na stenu v kancli, nech ma energiu mudrosti stale pri sebe a na ociach, az by som si pomyslel, co taky dospelak nebol deckom a nepocul detske riekanky?

 

Matysek a jaja – sova : SOVA je takovej ptak, co vidi i v noci

 

a co stym? preco vidi aj v noci ? nepotrebuje svetlo? ak nie, ako to? ma svoje vlastne vnutorne svetlo?, ako moze vidiet, to co nik nevidi ? je aj v tom ta mudrost?

 

skoda ze sa to detom pekne nevysvetli, nenakresli, nezaspieva a nezatancuje.

 

V inej rozpravke isiel chlapec stale za severkou, akurat jak sa Zem tocila pirsiel rano tam odkial vecer zacal, ale pocas noci sa velakrat zlakol, pretoze v tichu noci okolo neho obcas preletela SOVA, a vzdy aj spravila ; “ huuuuuu, huuuuu“

 

Takze SOVA je nieco, coho sa treba bat, najme v noci a osamote, vstepujeme detom strach z mudrosti. Preco ?

 

No a nakoniec:

 

SOVA je dobra len na to , aby chytala mysi, kedze macky a kocury su len na to aby provokovali psov, ach tie detske rozpravky.

 

Kde je SOVIA MUDROST ?????

 

Ako to len detom ukazat vysvetlit, v com je ta SOVA pre nas ten symbol?

 

Deti snad poznaju len to, ze ked doktorka Cenkova vystupi v noci zo sanitky a zakrici:

 

doktor Sova !

otvoria sa okna a vykloni sa z jedneho otec a zdruheho syn a z tretieho duch svaty

otázka: Vstúpiš do môjho života? – čakanie na dievča ako si Ty

12.07.2014

Tak dlho – hľadal som usilovne čakal som príš dlho netušiac čo nájdem Ja iba viem, že je to otázkou času, ked niekoho miluješ ked niekoho miluješ cítiť to tak správne, tak horúco, tak pravdivo Ja potrebujem vedieť, či aj Ty to cítiš Možno sa mýlim, povedala by si mi ak príliš tlačím? moje srdiečko už kedysi bolo ranené tentokrát už [...]

otazka: kde hladat lasku? ako sa Laska s Bohom stavili

04.07.2014

Laska bola prvotna, este ked nebolo vobec nic len ziariaca energia lasky. Lasku tak nemal kto prijimat a zazivat a tak Laska z lasky stvorila Boha a ine nehmotne bytosti. Boh bol stvoreny so schopnostou tvorit prejektovat navrhovat a coskoro mal hlavu plnu napadov. A vraj stvori svet a utekal s tym hned za Laskou. Boh plny svojho bozskeho Ega predlozil projekt kde bude svet lasku nepotrebujuci. [...]

otazky amorkovske: kto striela sipi lasky ? preco? a ake?

27.06.2014

ako si ten lukostrelec vybera svoje terce? a naozaj trafi „obet“ do srdca alebo do zadku? a boli to ? ked trafi? a ten trafeny? co s nim? ma zagagat jak trafena hus? ako ten trafeny vie do koho sa ma zalubit? je ten sip namoceny esenciou jedinca opacneho pohlavia a tak si ten amorko lukostrelec vlastne vybera podla svojej lubovole koho trafi s koho esenciou? ma amorko nejaky [...]

Russia Ukraine War

ONLINE: Trump: Prežitie Ukrajiny je dôležité aj pre USA. Hýb sa Európa, daj viac peňazí

19.04.2024 06:15

Prežitie Ukrajiny v súčasnej vojne proti Rusku je dôležité tak pre Európu, ako aj pre Spojené štáty, uviedol americký exprezident Donald Trump.

Ukrajina

Ukrajina aj Izrael. Zvládla by EÚ dva konflikty?

19.04.2024 06:00

Pre Ukrajinu hľadajú protivzdušnú obranu, na Blízkom východe chcú zabrániť stupňovaniu napätia. Na tom sa zhodli lídri krajín EÚ.

Fokker3128

Kiska lietal špeciálom do Popradu, Pellegrini na operu. Hodina letu stojí tisíce, aké sú pravidlá využívania vládnej flotily?

19.04.2024 06:00

Cestovanie kamkoľvek, bez udania dôvodu a zadarmo, účet totiž platí štátna kasa

Irán, armáda

Explózie v Iráne. Predstavitelia USA uviedli, že je to izraelská odveta, strany konflliktu zatiaľ mlčia

19.04.2024 05:45, aktualizované: 06:28

Izrael v noci na piatok zaútočil na Irán ako odvetu za jeho úder, uviedli pre americké médiá nemenovaní predstavitelia USA.

Štatistiky blogu

Počet článkov: 54
Celková čítanosť: 150263x
Priemerná čítanosť článkov: 2783x

Autor blogu